Interview medewerker: Michael
Wanneer ben je begonnen en wat is je functie?
Ik ben begin dit jaar bij Pronk ergo begonnen als account manager.
Wat houdt je werk in?
Kort door de bocht verkopen. Als ik het nuanceer is het goed advies geven op het gebied van woningaanpassingen en hulpmiddelen aan onze klanten. Dat zijn niet alleen gemeentes, instellingen, revalidatiecentra en aannemers, maar ook heel vaak particulieren.
Wat is je hoofdvestiging?
Ik werk vanuit de vestiging Halfweg voor de regio Noord-Holland. Tijdens de eerste weken heb ik met alle collega’s van de vestigingen meegelopen. Ik vond het erg leuk om te zien, dat we allemaal hetzelfde doel nastreven, namelijk onze klanten en gebruikers zo goed mogelijk helpen. Maar de sfeer en de manier van werken reflecteert de regio. Het Bourgondische in Eindhoven en Sittard, het stedelijke in Zoetermeer en het nuchtere in het noorden van het land.
Wat vind je leuk aan je werk?
De wisselende contacten. Ik hou van het ontmoeten van nieuwe mensen en van deze mensen vaste klanten maken. Het is voor mij belangrijk dat de klant niet alleen voor het verkoopgesprek bij mij terecht kan, maar ook voor vragen achteraf.
Pronk ergo heeft verschillende producten. Heb je met sommige meer affiniteit?
Alle drie de productgroepen, keukens, sanitair en tilliften, zijn nieuw voor mij. Ik merk wel dat bij de keukens en het sanitair de persoonlijke beleving van de gebruiker het belangrijkste aspect is, terwijl bij de tilliften de ergonomie de doorslag geeft. Ik vind het momenteel allemaal boeiend en heb geen voorkeur.
Heb je grappige of vreemde dingen mee gemaakt tijdens het werk?
Ik werkte hiervoor ook in een verkoopfunctie, maar nu sta ik letterlijk dichter bij de klant. Bijvoorbeeld bij het aanmeten van een sling voor een tillift. Vorige week probeerde een patiënt in een zorginstelling te bijten naar de verzorgende. Dat is een vreemde gewaarwording.